zondag 7 september 2014

Zat. 6 Sept. 2014 - Van Almere naar Key Largo

Vanmorgen ging om 05:00uur de wekker, het was wel erg vroeg, aangezien we gisteravond nog even een afscheidsborrel bij de buurtjes  hebben gedronken.

Na een bakkie koffie en de laatste spullen te hebben gepakt, zijn we naar buiten gegaan waar Ron de auto al voorgereden had. Om 07:15uur reden we richting Schiphol. Bij aankomst bleek het wel erg duidelijk dat er vandaag bijna geen treinen richting Schiphol reden, er was een flinke file. Ron heeft ons keurig afgeleverd en we zijn meteen de koffers gaan inchecken. Hierna gelijk door de douane en op naar de Starbucks.

Om 09:20uur begon de boardingprocedure.
Weer langs de beveiliging met dit keer weer wel allerlei vragen, zoals waarom, hoelang enzovoort. "Heeft u zelf de koffers ingepakt en bent u altijd bij uw koffers geweest". Na deze check weer wachten op het werkelijke boarden. Om 10:00uur konden we dan eindelijk aan boord. We zouden om 10:55uur opstijgen maar dat werd 45 minuten later. Ook hier was file onstaan. De vlucht was aangenamer dan verwacht. Ik (sander) heb veel geslapen en 2 films gekeken. Ina heeft 3 films gekeken en een uur zitten klooien met een vastgelopen schermpje. Bij aankomst in Atlanta hadden we nog maar 45 minuten om onze volgende vlucht te halen. Snel door de security check en de douane, koffers afgeven en door naar de volgende vlucht. Amper aan boord en we vlogen weer, nu richting Miami International airport. Om precies 18:00uur landden we op Miami. Eerst even naar buiten voor een sigaretje en dan de koffers weer ophalen.

Toen we de koffers hadden, zijn we via diverse liften, gangen en roltrappen uitgekomen bij een soort van metro die ons naar de hal met car rentals bracht.
Bij Alamo (auto verhuurder) aangekomen weer even in de rij gestaan, want we waren natuurlijk niet de enige. Na de formaliteiten de auto opgehaald. Het is weer het zelfde type als afgelopen December. Zeer 'compact' dus...

Na het wegrijden van het vliegveld even een rustig plekje opgezocht om de Tom Tom te installeren en het eerste adres ingevoerd. Het was een klein halfuurtje rijden naar de Walmart. Hier even de nodige basisbehoeften ingeslagen. (Bier, Wijn, Koffie en Brood) Op dit moment zat Ina helemaal stuk dus snel weer de TomTom ingesteld en op naar North Key Largo.

We hebben van de verhuurder een mailtje gekregen met de code van een hek en de beschrijving van onze RV. Aangekomen bij het hek is Ina de code gaan in tikken en konden we naar binnen. Op het terrein op zoek naar de RV. Geel met groene raampjes. We zijn wel 3 keer rond gereden.  Voor de RV de we moesten hebben stond al een auto dus 'dan zal die het wel niet zijn', dachten we. Wel dus. Ina was al uitgestapt om rond te kijken en in die 5 minuten is ze helemaal lek geprikt door de muggen hier. De sleutels lagen op de afgesproken plek, dus we hadden toch de goede camper te pakken. Snel de auto uitpakken en de deur tussendoor zoveel mogelijk dicht houden. Toen de auto leeg was,  hebben we beide een biertje (bij gebrek aan kurketrekker... hoe is het mogelijk!!!) gedronken en zijn naar bed gegaan.

En nu is zondagochtend, de eerste echte vakantiedag is van start gegaan. We waren vroeg wakker, om 6uur, en zijn een beetje in de camper gaan rommelen. Ina heeft het erg moeilijk. Alles jeukt en ze zit echt onder de bulten. Terwijl Ina nog een paar uurtjes is gaan pitten, heeft San de koffers leeggepakt en dit verslag geschreven. Teamwork noemen ze dat!

De gevreesde weersvoorspellingen zijn tot nu toe niet gelogen. Gisteravond keken we over de baai uit op onweersbuien en vandaag zijn wij aan de beurt. Het waait, dondert, regent en is tegelijkertijd bloedheet. Maar we laten ons niet kennen. Zometeen gaan we lekker op pad om de omgeving te verkennen.

1. Nou heb je het over een hutje in het eerste blog en nu over een camper. Wat voor onderkomen is het eigenlijk?
    Ik hoop echt dat jullie beter weer zullen gaan krijgen, want anders had je net zo goed in Vinkenveen kunnen duiken, haha!

2. Heerlijk deze update, maar ook de familie wordt genoemd ......KMI

3. Thanks! Het is een stacaravan met een gazebo... dus toch een hutje ;)